JP2M (Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Matematika)


Journal titleJP2M (Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Matematika)
InitialsJP2M
AbbreviationJP2M (J. Pendidik. Pembelajaran Mat.)
Frequency2 issues per year
DOIPrefix 29100
ISSN2580-3263(Online) |2460-7800(print)
Editor-in-chiefRatri Candra Hastari, M.Pd
PublisherProdi Pendidikan Matematika Universitas Bhinneka PGRI�in collaboration with the Indonesian Mathematical Society (IndoMS)
Citation AnalysisGoogle Scholar

 

JP2M is stands for Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Matematika. JP2M is a high quality open access peer reviewed research journal that is published by Bachelor's degree in Mathematics Education of Bhinneka PGRI University. JP2M disseminates new research results in all areas of mathematics, mathematics education and their applications in learning by researchers, academicians, professional, practitioners and students from all over the world. Start from this year (September 2015), this journal will be published two times a year, in March and September. JP2M has been nationally accredited according to the Decree No. 200/M/KPT/2020 managed by Ministry of Research and Technology/National Research and Innovation Agency of Republic Indonesia (RISTEK/BRIN) and indexed by Sinta 4th since 23rd of December 2020.


Journal Homepage Image


JP2M journal is abstracting & indexing in the following databases:

  


Announcements

 

JP2M Call for Editor & Reviewer

 
JP2M (Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Matematika) seeks applications from enthusiastic researchers and scholars who can oversee and maintain the editorial direction of the journal to ensure a steady flow of engaging and thought-provoking original research publications.  
Posted: 2020-09-20 More...
 
More Announcements...

Vol 10, No 1 (2024)

Table of Contents

Renita Wanda Hamidah (Pendidikan Profesi Guru, Fakultas Pascasarjana, Universitas PGRI Semarang)
Supandi Supandi (Pendidikan Profesi Guru, Fakultas Pascasarjana, Universitas PGRI Semarang)
Yayuk Sri Wahyuningsih (Sekolah Menengah Atas Negeri 2 Semarang)
PDF
1-7
Ajeng Dwiyani Safitri (Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Rika Mulyati Mustika Sari (Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
8-16
Eko Siswanto (Magister Pendidikan Matematika, FPMIPA, Universitas Negeri Jakarta)
Tian Abdul Aziz (Magister Pendidikan Matematika, FPMIPA, Universitas Negeri Jakarta)
Lukman El Hakim (Magister Pendidikan Matematika, FPMIPA, Universitas Negeri Jakarta)
PDF
17-27
Nadya Nurtiana (Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Rika Mulyati Mustika Sari (Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
28-38
Farida Septiawati (Prodi Tadris Matematika, UIN Sayyid Ali Rahmatullah Tulungagung)
Umy Zahroh (Prodi Tadris Matematika, UIN Sayyid Ali Rahmatullah Tulungagung)
Sutopo Sutopo (Prodi Tadris Matematika, UIN Sayyid Ali Rahmatullah Tulungagung)
PDF
39-52
Sondha Ken Wasistha (Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Rikayanti Rikayanti (Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
53-60
Catur Indah Safitri (Prodi PGSD, Fak. Ilmu Sosial dan Humaniora, Universitas PGRI Silampari)
Sukasno Sukasno (Prodi Pendidikan Matematika, Fak. Sains dan Teknologi, Universitas PGRI Silampari)
PDF
61-69
Rizky Juliyansah (Prodi Pendidikan Matematika, FKIP, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Dori Lukman Hakim (Prodi Pendidikan Matematika, FKIP, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
70-84
Ely Noor Meirina (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Muria Kudus)
Lovika Ardana Riswari (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Muria Kudus)
Lintang Kironoratri (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Muria Kudus)
PDF
85-95
Novita Andika Pramuswara (Prodi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Haerudin Haerudin (Prodi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
96-103
Qhory Amalia Putri (Prodi Pendidikan Matematika, FKIP, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa)
Novaliyosi Novaliyosi (Prodi Pendidikan Matematika, FKIP, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa)
PDF
104-111
Maria Esterlita Diaz (Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Rina Marlina (Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
112-118
Dilla Fidia (Prodi Pendidikan Matematika, Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan, IAIN Kerinci)
Nur Rusliah (Prodi Pendidikan Matematika, Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan, IAIN Kerinci)
Reri Seprina Anggraini (Prodi Pendidikan Matematika, Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan, IAIN Kerinci)
PDF
119-129
Mita Nurlatifah (Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Dori Lukman Hakim (Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
130-143
Dewi Suwiji (SMPN 2 Tanjung Lago, Banyuasin, Sumatera Selatan)
PDF
144-151
Cindi Rahma Hotimah (Prodi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Dori Lukman Hakim (Prodi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
152-160
Silvi Ouralita (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Eka Sastrawati (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Hendra Budiono (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
PDF
161-176
Aprianti Nur Alyah (Prodi Pendidikan Matematika, FKIP, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Dadang Rahman Munandar (Prodi Pendidikan Matematika, FKIP, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
177-188
Irsyad Maulana (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Eka Sastrawati (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Hendra Budiono (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
PDF
189-198
Seli Marselina (Prodi Pendidikan Matematika, FKIP, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Lessa Roesdiana (Prodi Pendidikan Matematika, FKIP, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
199-208
Muhammad Surya Aditya (Prodi Pendidikan Matematika, FKIP, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Adi Ihsan Imami (Prodi Pendidikan Matematika, FKIP, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
209-215
Nabila Nabila (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Eka Sastrawati (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Hendra Budiono (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
PDF
216-227
Hana Yuli Sartika (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Eka Sastrawati (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Hendra Budiono (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
PDF
228-238
Risma Anggreyani (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Eka Sastrawati (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Hendra Budiono (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
PDF
239-249
Zahra Zakiyah (Prodi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
Hendra Kartika (Prodi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Singaperbangsa Karawang)
PDF
250-257
Marina Selfia Monika (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Eka Sastrawati (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
Hendra Budiono (Prodi PGSD, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Jambi)
PDF
258-269